tirsdag 8. mars 2011

Skikkelig lettet :)

I går da jeg på kontroll hos legen, fant de sukker i urinen min, så jeg fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake i dag for å ta en glukosebelastningstest for å finne ut om jeg har svangerskapsdiabetes... Jeg ble jo ganske nervøs, for hvis jeg hadde hatt det, måtte jeg kuttet ut alt sukker og helst alt av karbohydrater også! Pluss at babyen kan bli kjempe stor inni magen...
Så da jeg kom hjem fra legen i går, så sto sjokoladekaka fra søndagen og lyyyste mot meg, men jeg klarte å holde meg unna da heldigvis :)
I dag våknet jeg faktisk av vekkeklokken kl halv 8, Lucas sov fortsatt, så da gikk jeg på badet for å stelle meg :) Etterpå måtte jeg vekke Lucas, for jeg skulle jo være hos legen halv 10... Jeg laget frokost til ham, og jeg hadde så lyst på selv, men jeg måtte jo faste til jeg hadde tatt testen hos legen, så jeg måtte sitte å se på at han spiste ;P hehe :)
Da jeg kom til legen måtte jeg først måle blodsukkeret, og så drikke det ekle sukkervannet. Så måtte jeg ut på venterommet og vente i to timer sånn at jeg kunne komme inn og måle blodsukkeret en gang til for å se hvor mye det hadde økt.
Da resultatet kom hadde det heldigvis ikke økt så masse at jeg hadde svangerskapsdiabetes ;D Så da fikk jeg beskjed om at jeg kunne spise som normalt ;D Heldigvis! Så nå er jeg skikkelig lettet :) Jeg har til og med feiret med litt smågodt ;P hehe :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar